Опис тварини. Білочка

В. О. Баранник


Опис тварини. БілочкаГлибина, системність та інші якості знань значною мірою залежать як від розумових, так і від психологічних та фізичних відмінностей учнів.

На думку психологів, однаковим підходом до школярів на всіх етапах уроку є результативний, бо вони по-різному сприймають матеріал. Тому важливо акцентувати увагу на різноплановості кожної особистості, створити ефективні навчальні ситуації, які б спонукали учнівський інтерес до активної пізнавальної діяльності. В умовах класу, де учні з комбінованими вадами (як, наприклад, ДЦП та важкі вади зору чи ДЦП та вади слуху), навчання при класно-урочній системі можливе лише за використання диференційованої та індивідуальної форм, а це — ніщо інше, як інтерактивне навчання (практика через дію, навчання інших, негайне застосування набутих знань). Такий підхід передбачає досягнення дітьми однакової мети, проте різними шляхами (враховуючи їхні неоднакові навчально- пізнавальні можливості).

Одним із важливих завдань, які стоять перед | учителем спеціальної школи, є розвиток мовлення та мислення школярів. Метою уроків ї розвитку зв´язного мовлення в такому класі є забезпечення яскравого сприймання та відображення зовнішнього світу.

Створення специфічних дидактичних умов є чи не єдиним шляхом реалізації даної мети. Цей процес включає постійне спостереження, адаптування матеріалів та знань, отримання інформації від сімей, взаємодію з дітьми, метою якої є підтримка ´їхнього індивідуального розвитку.

Програма для навчання учнів із розумовою відсталістю рекомендує певні теми з розвитку мовлення.

Пропоную свої наробки за темою «Свійські та дикі тварини» та конспект уроку.

ТЕМА УРОКУ. Опис тварини. Білочка

Мета уроку:

* Продовжити знайомити учнів із тваринами лісу, їх місцем і способом життя, зовнішнім виглядом.

* Повторити назви частин тіла, розглянути їх призначення.

* Вчити знаходити, показувати частини тіла тварин на іграшці.

* Розвивати дрібну, загальну моторику. Розвивати зорову, слухову увагу, наочно-образне мислення, тактильну пам´ять.

* Стимулювати мовну активність.

* Вчити відповідати на звернене мовлення, наслідувати звуко- вимову.

* Збагачувати пасивний словник: китички, дупло, харчі, намистинки, золотисте.

* Закріпити назви кольорів.

* Виховувати акуратність, уміння слухати інструкцію до кінця, х Формувати вміння працювати разом.

Обладнання: іграшка білочки, сюжетні малюнки з життя білки, «чарівний мішечок», шишки, горішки, індивідуальні картки, кольорові олівці.

Тип уроку: комбінований урок з розвитку зв´язного мовлення.

Хід уроку

І. ЗАГАЛЬНОКОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП

►► Організаційна частина

Подивіться, скільки , гостей прийшло до нас на урок! Привітаймося з ними. А тепер ви будете дивитися тільки на мене і слухати, лише мене.

►► Нервово-психологічна підготовка — привітання

Нехай кожен привітається сам із собою.

Діти показують частини тіла, які називає вчитель.

— Доброго ранку, оченята!

— Доброго ранку, вушка!

— Доброго ранку, носику!

— Доброго ранку, шийко!

— Доброго ранку, спинко!

— Доброго ранку, животику!

— Доброго ранку, ніжки!

— Доброго ранку, ручки!

— Доброго ранку, голово! —

— Ось яка я красива!

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

►► Повідомлення теми і завданнь уроку

Сьогодні ми з вами завітаємо до лісу. Зустрінемося з його мешканкою й уважно її розглянемо. А пізніше ви розповісте мені, якою вона була. Але всі ми знаємо, що в гості ходять із гостинцями. Як нам вибрати гостинці, якщо не знаємо хто вона?

На дошці прочитайте вірш й у ньому знайдете підказку.

Бігли діти повз ялинку

І побачили хатинку,

Лісова пустунка там

Оселилась — і діткам

Чемно лапку подавала,

Ківш грибів подарувала,

А тоді — себе назвала. (Білочка)

►►Дидактична гра «Чарівний мішечок»

— А тепер виберемо гостинці для білочки. По черзі засовуємо руку в мішок і виймаємо те, що я вкажу (у мішку є шишки та горішки).

* Дістань те, що колеться (шишку).

* Дістань те, що маленьке і гладеньке (горішок). Все складемо в кошик — і в дорогу!

►► Аналіз малюнків «У лісі»

  1. Білчина сім’я розбирає гостинці.
  2. Житло білки (дупло).

Словник:

* Ласунка — любить ласощі (смачненьке).

* Дупло — хатка в стовбурі дерева.

* Запас харчів — їжа на потім.

— Яка білочка? Де вона живе? Що вона їсть?

►► Фізкультхвилинка

Ми з вами вже втомилися, дорога до лісу дуже далека. Зробимо фізкультхвилинку.

Учні імітують рухи вчителя.

Вітер віє нам в лице,

Захиталось деревце.

Справа стежечка — до шишки,

Зліва стежка — до горішка.

Сонце світить нам в очиці,

Просить всіх нас зажмуриться.

►► Опис білочки

— А тепер, діти, розплющіть очі. Кого ми бачимо?

— Так, це білочка. І вона прийшла до нас зі своїми гостинцями.

►► Аналіз зовнішнього вигляду білки

(за допомогою зору та дотику на основі розгляду іграшки білки та порівняння своїх частин тіла)

— Що це? (Голова)

— Де вушка? Які вони? Для чого вони?

— Де носик? Який він? Для чого він?

— Де ротик? Для чого він?

— Що це? (Спинка) Яка вона?

— Що це? (Хвіст) Який він?

— А чим білочка бере їжу? Чим скаче? (Лапки)

►► Робота за індивідуальними картками

►► Розфарбовування білочки кольоровими олівцями

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

— Про що ми сьогодні говорили? Що вам сподобалося?

— А зараз білочка перевірить, що ви запам’ятали.

* Око —... (бачить), вухо —... (чує),

* Носик —... (запахи пильнує).

* Ротик —... (щоб ми розмовляли)

* І смачненьке щось... (жували).

— Як ви гадаєте, ми впоралися з усіма завданнями білочки?

— Молодці, діти! Ось вам і гостинці від білочки.

Склади опис білочки

Склади опис білочки

Склади опис лисиці

Склади опис лисиці

Склади опис корови

 Склади опис корови

Склади опис зайця

Склади опис зайця

Склади опис кота

 Склади опис кота

Склади опис півня

Склади опис півня

загрузка...
 

Вгору