Тема: Чарівниця зима

Добриніна С.М.


Мета:

Навчальна : вправляти дітей у чіткій вимові звука – р -,учити виділяти звук в складах, словах, визначати кількість складів у слові, наголос.

Розвивальна: розвивати логічне та образне мислення, спостереження ,увагу, пам’ять.

Корекційна : Вдосконалення навичок читання, правильної звуковимови, чітких артикуляційних рухів.

Виховна :виховувати інтерес до природи, до всього живого.

Обладнання : малюнки, паперові сніжинки, ялинкові іграшки, кубики з буквами, схеми слів.

 

Хід заняття.

 

І. Орг. момент.

Логопед. Добрий день, діти! Сьогодні в нас незвичайне заняття, а подорож до лісової галявини,назустріч з чарівницею – зимою. Подивіться, будь- ласка,на малюнок і відгадайте загадку.

Мета : розвиток пізнавальних здібностей, пам.яті.

Стало біло навкруги - -я розтрушую сніги,

Нагоняю холоди, води сковую в льоди –

В дружбі з дітьми я всіма,

Назовіть мене? (Зима.)

Логопед. В яку пору року проходить наше заняття ? Зима тільки на порозі, але ми вирушимо їй назустріч, назустріч веселому святу, а якому , ви дізнаєтесь ,коли прочитаєте слова на кубиках.

( Діти складають з букв написаних на кубиках ,вислів і читають його – Новий рік.)

ІI. Основна частина.

Логопед. 1. Діти! Щоб потрапити на лісову галявину нам потрібно подолати різні перешкоди, які виникнуть на нашому шляху і тоді ми зустрінемося з Зимою. Зараз потрібно прочитати слова, визначити кількість складів в ньому, наголошений склад і знайти відповідну схему слова, а в конвертах знаходяться малюнки до цих слів.

( Діти читають слова, визначають кількість складів, наголошений склад , знаходять схему і відкривають конверти.)

2.На набірному полотні виставляють малюнки : рука, руки, рак, риба

- Яким звуком починаються ці слова? (звуком – р-)

- Який це звук? ( приголосний)

- Де знаходиться кінчик язика? ( біля верхніх зубів, вгорі, тремтить.)

- Який відчувається струмінь повітря? (приривчастий)

(Логопед виставляє іграшки собачки і тигреня)

- Давайте пригадаємо, як собачка гарчить (Гр-р-р)

- Тигреня мале ричить? (Р-р-р).

3. Вправи на закріплення правильної артикуляції звука –р-

Мета: розвиток артикуляційної моторики – м.язів язика.

1.а). Грибок.

б). Маляр.

в).Барабанщики.

г ).Балалайка.

2. Гра « Придумай слово» - учні придумують слова зі звуком р ( в усіх позиціях )

Мета : розвивати мислення, збагачувати словниковий запас.

3. Гра « Впіймай звук»- діти плескають в долоні почувши слова зі звуком –р-.

Мета : розвиток фонематичного сприймання, слухової уваги.

4. Вимова жартівливих чистомовок :

ра-ра-ра – весела гра,

ро-ро-ро - нове перо,

ру-ру-ру- з дошки,

рік-рік-рік- скоро Новий рік.

4.Логопед. А зараз ми з вами сядемо у літаки і вирушимо в путь. Рухлива гра «Літаки».( Діти імітують політ на літаках – руки в сторони, рухи спочатку повільні – ходьба, далі швидше – біг і уповільнення - посадка).

- Ой, куди ми пирилетіли? Яка чудова лісова галявина! Зимовий ліс завжди нагадує казку. Усе в ньому чарівне, незвичайне. Під кожним кущиком нас чекає несподіванка, на кожній галявині – диво. Не вірите? Тоді подивіться на ось це дерево.

(На сосні сидять дві ворони: Каркуша і Карлуша)

5. Вправи для пальчиків в поєднанні з мовним матеріалом.

Мета: розвиток дрібної моторики рук.

Учні:

Ой у лісі дві ворони,

Дві ворони – каркарони

Кар та кар, кар та кар.

Влаштували тут базар

Кар та кар, кар та кар.

Логопед: Про що вони сперечаються? Каркуша і Карлуша отримали завдання від Діда Мороза прикрасити ялинку іграшками, в назві яких є звук «р». Але зла Баба Яга переплутала всі іграшки. Допоможемо Каркуші і Карлуші?

Діти: Так!

Віршик «Ялинка»

Гра «Прикрась ялинку»

Мета: Розвиток мислення, уваги, памяті. (Діти допомагають воронам, прощаються і йдуть далі)

Логопед: Чарівниця Зима розсипала навкруги сніжинки. Вони не прості, а чарівні. Сніжинки вміють промовляти різні слова. Зима дуже поспішала і забула надрукувати деякі букви в словах. Але ми впрораємось з завданням і вирушимо далі, на зустріч Зимі, так?

Учні: Да!

Вірш «Сніг кружляє»

Гра «Сніжинки»

Мета: корекція зорового сприймання, аналітико-синтетичної діяльності, логічного мислення. (Діти збирають паперові сніжинки, читають слова, придумують з ними речення)

6. Логопед: Подивіться, яка чудова ялинка, а під ялинкою сидить мишка і гірко плаче. Вона знайшла чарівну книжку, а прочитати її не може. Допоможемо їй?

Настала зима. Мороз прикрасив візерунками вікна. Замурував у лід ріки, озера, ставки. Надворі вітер. Зима морозна, але весела

Логопед: Ми прочитали текст. Про що ми читали? Придумаємо заголовок йому? (Зима)

Весела мишка дякує школярам, а ми на згадку про нашу зустріч подаруємо їй картинки зі звуком «р».

Гра «Підбери картинку»

Мета: вдосконалення навичок читання, розвиток звязного мовлення.

Логопед: Ось і підходить наша мандрівка до кінця (з’являється Зима). Ми подолали всі перешкоди, виконали всі завдіння і додали сил Зимі.

Зима: Щиро дякую вам, хлопчики й дівчата, за те, що ви додали мені сил і тепер ми радісно і весело разом зустрінемо новорічне свято.

Вірш «Сніг біленький»

Разом ми зустрінемо

Новорічний день (тихо, присіли)

Будем веселитися

І співать пісень (голосно, встали)

Мета: розвиток темпу мовлення, сили і висоти голосу

А тепер сідайте у літаки і летімо з вами до школи, до класу.

ІІІ. Підсумок заняття, оцінювання роботи дітей.

Діти, вам сподобалося заняття? Що ми робили?

Сьогодні добре працювали...

Домашнє завдання: вивчити скоромовку зі звуком «р»

загрузка...
 

Вгору