Лексична тема 8. "Що відбувається у царстві комах?"


  1. Дидактична гра «Покажи слово».
  2. Пальчикова гра «Мають місце на Землі».
  3. Рухлива гра «Бджілки».
  4. Дидактична вправа «Один, два, три — лічи».
    Мета.Вправляти дітей у вживанні порядкових числівників і узгодженні їх з іменниками — назвами комах.Дидактична гра «Бджілка».
  5. Віршовані задачки.
    Мета.Привчати прислухатися до мовлення дорослого, розуміти сказане.
  6. Дидактична гра «Що спочатку, а що потім?».
  7. Робота з картинками (картинки із зображенням людей):
    1). Розгублена дівчинка, яка розбила чашку.
    2). Бабуся розсипала горох.
    3). Дід рубає сокирою дрова.
    4). Чоловік запізнився на автобус.
    5). Дівчинка заблукала у лісі, кричить: «Ау!» Вихователь вигукує (АХ! ОХ! АУ! І т.д.) Діти показують картинку.
  8. Заняття з підготовки рук дітей до письма.
    Мета.Продовжувати вправляти дітей в обведенні контурного зображення, учити рівномірно заповнювати крапками контур відривчастими рухами руки.
  9. Ігрова вправа для зняття втоми. Помахати руками, як метелик крильцями.
  10. Дидактична гра «В гостях у Мухи-Цокотухи».
  11. Дидактична вправа «Далеко — близько» з елементамипальчикової гри (з опорою на малюнки).
    Мета.Формувати довгий плавний озвучений видих на основі звуконаслідування комах; вправляти у зміні сили голосу; розвивати дрібну моторику пальців рук.
  12. Пальчикова вправа «З квіточки на квіточку».
    Мета.Розвивати моторику пальців рук.
    Опис.Однією рукою (кінчиком великого пальця правої руки)по черзі торкатися кожного пальця цієї ж руки, ніби «метеликперелітає з квіточки на квіточку» (те ж саме — лівою рукою).

Формування звуковимови

Розвиток мовленнєвого дихання у грі «Метелики літають». Дмухання на паперового метелика, котрий прив´язаний на рівні голови дітей. Вправа на розвиток інтонаційної виразності мови «Впізнай за інтонацією». Спочатку логопед, а потім діти по черзі показують людину з різними емоційними станами: налякану, радісну, сердиту. При цьому використовують вигуки: «Ай-ай-ай!», «Ой-ой-ой!», «Ох-ох-ох!». Диференціація звуків [с], [з].

Грамота

Звук [х] та літера X. Навчання читання складів з вивченими літерами. Виділення останнього приголосного в оберненому складі: ох,ух, ах(на основі вигуків)

Розвиток фонематичного сприйняття

Дидактична гра на розвиток фонематичного слуху «Бджілка». (Опис гри дивиться у частині III посібника: «Граючи, пізнаємо рідну мову!».) Звуковий аналіз тризвукових слів: жук, оса, пух. Поділ слів на склади

Лексичні межі

Іменники

Жук, бабка, мураха, комар, оса, бджола, муха, яйце, гніздо, лялечка, личинка, гусениця, метелик, джміль, інші комахи; пилок, вулик, мурашник. Уточнити знання стосовно способу життя комах восени. Наголосити на основних особливостях комах: шість лапок, одна пара вусиків, голова, груди, черевце тощо

Прикметники

Крихітні, маленькі, спритні, рухливі, шустрі, корисні.

Дієслова

Літати, парити, відкладати, зимувати, дзижчати, плазувати, стрибати, жалити, перелітати, махати, світитися, пурхати, витися, розправляти, ворушити

Прислівники

Обережно, легко, швидко, плавно

Формування граматичного ладу мовлення

Вправляти у вживанні та узгодженні кількісних і порядкових числівників з іменниками — назвами комах: п´ять метеликів, перша гусінь. Звернути увагу на слова, котрі вимовляються однаково, але мають різне значення (омоніми): сонечко (зірка Сонце), сонечко (жучок). Вчити добирати до іменників дієслова, узгоджуючи їх у роді та числі

Зв´язне мовлення

Переказ тексту «Жаба».На стежці сиділа зелена жаба і скрекотала: ква-ква! Жабу побачили хлопці. Вони почали кидати в жабу палки і каміння. Йшла повз них бабуся і сказала: «Навіщо ви забиваєте жабу? Жабакорисна тваринка, вона поїдає на городі комах і рятує цим нашу городину».

Запитання.Хто сидів на стежці? Хто помітив жабу? Що хлопці робили з жабою? Що сказала бабуся хлопцям, коли побачила, що хлопці забивають жабу?

 

Вгору