Заняття 47. Звуки [ф], [ф’] та буква ф у середині слова. Узгодження іменника з прикметником. Лексична тема "Одяг, взуття"

Т. Ярош


Мета: продовжувати вчити дітей правильно користуватися буквою ф на письмі; вчити узгоджувати прикметник з іменником; збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичне сприймання, пам’ять, увагу.

Обладнання: цифровий ряд, предметні малюнки, плакати (таблиці) із завданнями.

Хід заняття

І.     Організація дітей до заняття

ІІ.    Розвиток фонематичних процесів

1.     Робота з цифровим рядом.

  • Визначити місце звука [ф] у словах:

Африка, трафарет, фотографія, ліфт, світлофор, портфель, магнітофон, кролеферма, арифметика, фуфайка.

2.     Відгадування загадки.

Стала на поляні в жовтім сарафані.

Підросте, всміхнеться, для вітрів вбереться платтячко біленьке, пишне та легеньке. (Кульбаба)

Про який одяг згадується в загадці? (Сарафан.)

На якому місці стоїть звук [ф] у цьому слові? (У середині слона. )

ІІІ. Робота за темою"ОДЯГ, ВЗУТТЯ"

1.     Гра "Магазин".

У магазині одягу Фаїна купила речі, в назвах яких є звук [ф]. Які? (Фартух, кофта, сарафан, фуфайка, шарфик, футболка.)

У магазині взуття Федір купив речі, в назвах яких є звук [ф]. Які? (Туфлі.)

2.     Узгодження іменника з прикметником.

Фартух (який?) - ситцев.. .

Кофта (яка?) - в’язан.. .

Туфлі (які?) - шкірян.. .

Шарфик (який?) - пухнаст.. .

Сарафан (який?) - яскрав.. .

Фуфайка (яка?) - спортивн.. .

  • Дібрати до іменника відповідні прикметники, вставити закінчення (повторити роди іменників та родові закінчення прикметників).

IV.   Закріплення вивченого матеріалу

1.     Списування слів із плаката (таблиці).

Учні вставляють пропущену букву і або и, списують слова з плаката (таблиці).

Преф..кс, суф..кс, Анф..са, Соф..йка, фотографія, оф..цер, оф...ціант, дельф..н.

2.     Складання і запис речень.

  • Відповісти на запитання, скласти речення і записати їх у зошит.
  • Хто такі жирафа і дельфін? (Жирафа і дельфін - це тварини.)
  • Хто такі Анфіса і Софійка? (Анфіса і Софійка - це дівчатка.)
  • Що таке кофта і сарафан? (Одяг.)
  • Що таке префікс і суфікс? (Частини слова.)
  • Які ви знаєте професії зі звуком [ф]? (Офіцер, шофер, офіціант. )

V. Підбиття підсумків заняття

  • Згадати назви одягу і взуття, у яких звук [ф| стоїть у середині слова.

Є Немає шафи шаф арфи арф графи граф софи соф

  • Пояснити значення слова “софа”. (Це меблі, схожі на диван.)
загрузка...
 

Вгору